Nepal 5 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Toby Drost - WaarBenJij.nu Nepal 5 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Toby Drost - WaarBenJij.nu

Nepal 5

Blijf op de hoogte en volg Toby

16 Augustus 2012 | Nepal, Kathmandu

Tijd voor een nieuw verslag, heb heerlijk geslapen op dat wijntje. Kan deze week weer volop aan de slag. Op maandag kan ik met de auto mee naar het werk, wat een luxe eens niet bezweet aan te komen. Toch blijft het hier verschrikkelijk klam, ik heb het gevoel eigenlijk constant onder de douche te moeten blijven staan. En dan is zelfs een koude douche niet erg. Maar ja als ik dat ga doen, kost het hier veel te veel water en dan komt het werk ook niet af. Dus toch maar niet. Deze week zal leuk worden, ik heb weer een Ronny om me heen Ha Ha. Er is hier een jongen die dus Ronny heet en hier ook 3 maanden voor marketing aan het werk is. Grappig he, heeft ook commerciele economie gestudeerd. Trouwens mijn Ronny geeft me geen enkele kans hem te vergeten, je wilt niet weten hoeveel de zelfde smsjes ik op een dag krijg van hem. heel vreemd allemaal, maar het kan hier allemaal. Als ik deze dag naar huis ga wordt ik uitgenodigd om samen met Rianne en Ronny bij een Nepalees gezin te eten. Ben benieuwd, dat gaat volgende week maandag gebeuren. Ik zal dan volgens mij Dallbaht eten, rijst met linzen. Ik laat me verrassen. Ook vanavond weer eens warm eten, rijst met kool en paprika, erg lekker. Op dinsdag lopend naar het werk en ben ik echt bijna onder een bike gekomen. een mevrouw die ik tegen kwam keek verschrikt en ik voelde een zucht langs me heen. Ja ik loop hier echt met gevaar voor eigen leven. Op deze dag heb ik lekker kunnen doorwerken en 's avonds weer lekker broodje ei gegeten. Ik ben trouwens 's avonds echt moe, ik probeer dan nog wat te lezen als Rianne naar de andere familie is en dan merk ik dat mijn ogen zo dicht vallen. Ik lig dikwijs al om 22.00 uur in bed, kunnen jullie je dat vorstellen van mij? Woensdag, gisteren dus zouden we om 17.00 uur zo snel mogelijk weg om het tempelplein te bekijken. Keek ik erg naar uit, even een verzetje tussendoor, even iets anders dan werken. We komen uiteindelijk om 17.40 uur weg, ja iets plannen is erg moeilijk hier. We komen daar aan en het is weer een drukte van jewelste, maar geweldig om te zien. Wat een gebouwen en bedrijveigheid. En die winkels, tenminste zo worden ze hier genoemd. Ik heb geen enkel idee, hoe we dat in Nederland zouden kunnen noemen, een markthalletje misschien? Het stikt er van de kraampjes en winkeltjes die eigenlijk gewoon onder in een gebouwtje zitten en helemaal open zijn. Op een gegeven moment attendeert Rianne me op een jongen die in een berg vuil aan het trekken is. Kijk zegt ze hij zoekt er nu het papier uit en later het plastic, daar schijnt hij dan weer wat geld voor te krijgen. Het was denk ik een jongen van een jaar of 11/12 schat ik. Dan kunnen ze toch beter de C1000 foldertjes rondbrengen zoals bij ons om een beetje geld te verdienen. Wat een weelde kennen wij dan toch. We zijn in een paar sjawl winkeltjes en ik koop er een paar. En ik koop wat stof om een Kurta van te laten maken. Volgens Rianne kan ik niet zonder echte Nepales kleding naar huis. We gaan vanmiddag naar de kleermaker en dan wordt het op maat gemaakt. Hoe zal ik er uit zien? We sluiten ons bezoekje aan het tempelplein af met een etentje in een heel leuk restaurantje, je kijkt zo over het tempelplein uit. Alleen jammer dat er geen elctriciteit is zodat het tempelplein niet verlicht is zoals dat wel het geval kan zijn. Als ik thuis ben, plof ik op de bank. Rianne nog weer even naar de familie, maar ik ben kapot. Ik ga slapen, morgen weer naar een school aan de andere kant van Kathmandu. Tot zover, het volgende verslag zal ik vertellen of ik weer wat heb gezien onderweg naar de school. Tot zover Nepal 5, tot een volgende verslag.

Groetjes Toby

  • 16 Augustus 2012 - 21:52

    Hennie Kottier:

    Hallo Toby
    Weer bedankt voor je verslag.
    Ik stel voor dat je de Kurta op 22 september aan doet naar de verjaardag van Wilma. Maaike heeft er ook één. Als jullie hem dan allebei de volgende dag aantrekken naar de gemeentezondag kunnen wij extra aan Rianne en Nepal denken. :-)
    Alle goeds voor je laatste week daar gewenst. Groetjes Hennie Kottier.

  • 16 Augustus 2012 - 23:28

    Jean:

    Nog twee weken vakantie in Spanje toch maar internet op de camping aangeschaft. Na de nodige tijd te hebben genomen om jouw verslagen te lezen wordt het me duidelijk dat wij niet mogen klagen in Nederland. Je bent weer een bijzondere ervaring rijker. Dit kunnen ze je niet meer afnemen. Veel succes daar. Groeten van Inge, Jean, Pascal, Avalon en Noëlle.

  • 19 Augustus 2012 - 12:15

    Gre Schuurman:

    Hoi Toby,

    Ik ben erg benieuwd of je de Kurta ook op school gaat showen.
    Doe je Rianne de groeten van mij? Ik vind het erg leuk omt te lezen hoe zij daar leeft en werkt.
    Knap van je dat je zo gestaag met je verslag aan het werk bent.
    Oh ja.........
    Ik meld me aan voor een filmavond bij je thuis in kader van je avonturen in Nepal.
    Tja, en een man weet wat hij mist als zij er niet is (De Dijk)

    Liefs,
    Gre

  • 21 Augustus 2012 - 10:33

    Maaike:

    Hoi Toby,

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Zo herkenbaar. Ik zie je lopen door het drukke verkeer. En je hand opsteken als je oversteekt leer je vanzelf, anders kom je gewoon niet waar je wezen wilt.
    Super dat je ons zo mee laat leven.
    Ik hoop dat je genoten hebt van je warme douche, maar ik hoop nog meer van je uitzicht over de bergen bij zonsopgang.
    De kledingvoorschriften van Hennie tijdens de gemeentezondag kunnen we zeker doen. Maar er zijn zeker meer Hammenaren met een mooi Nepalees pakje, dus het lijkt me goed om dat nog een beetje uit te breiden.
    Ik ben heel benieuwd naar je onderzoek en de resultaten.
    Succes nog en ook alvast een veilige reis naar huis toegewenst.

    Groet, Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toby

Wanneer alles volgens plan verloopt, ga ik op 03-08-2012 om 18.25 uur de lucht in. Op weg naar Kathmandu. Daar zal ik Rianne weer ontmoeten en mag ik een onderzoek doen voor mijn studie ecologische pedagogiek. Vooraf moet er nog heel wat gebeuren. Te beginnen met het schrijven van een plan van aanpak. Dan alles wat ik wil gaan doen goed voorbereiden, zodat ik precies weet wat ik in Nepal moet gaan doen. Natuurlijk hoop ik ook wat van de cultuur en het land te zien. We wachten het af. Drie weken alleen op pad, ontzettend leuk, maar tegelijkertijd spannend.

Actief sinds 01 Juli 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 6752

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Het grote Nepal avontuur

Landen bezocht: