Nepal 8 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Toby Drost - WaarBenJij.nu Nepal 8 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Toby Drost - WaarBenJij.nu

Nepal 8

Blijf op de hoogte en volg Toby

23 Augustus 2012 | Nepal, Kathmandu

Nepal 8
Dit zal het laatste verslag wel worden vanuit Nepal. Het is nu donderdag en morgen zal ik nog een ochtend op ECEC zijn en daar afscheid nemen. Dan zal ik zondag als afsluitend verslag de laatste dag en de reis nog beschrijven en dan zit het grote Nepal avontuur erop.
Maandag stond ik even weer met de beide benen op de grond. Geen warme douche meer, geen geweldige natuur, maar weer hard aan de slag. Ik moet deze dag even wat geld halen en ik kon de Kurta ophalen. Bij het pinapparaat was geen geld voorradig, ja dat kan hier allemaal. Net als toen we zaterdag nog even bij de bakker langs gingen, toen kroop er toch echt een kakkerlak over de toonbank. Hij verstopte zich wel gelijk achter een mandje, zodat de eigenaar het waarschijnlijk niet heeft gezien. Dacht meteen aan de smaakpolitie, die hoeft hier niet te komen. Dan zal hij zeker overspannen raken. Nu ja al met al ga ik morgen maar geld halen. De Kurta was klaar en staat volgens Rianne heel mooi. Jullie zullen hem vast een keer zien. Kun jezelf oordelen. ’s Avonds heb ik met Ronny bij een van de teacher trainers Dall Bhaat gegeten, dit is het Nepalese gerecht dat ze bijna dagelijks eten. Het is rijst met een soort soepje van linzen dat over de rijst wordt gegoten. Daar krijg je wat aardappeltjes bij en kip. Het was lekker, vooral de aardappeltjes en kip waren erg smaakvol. De Dall Bhaat zelf is wat smaakloos. Met een taxi naar huis gegaan, een taxi hier is een heerlijk rammelkastje waar je flink in door elkaar wordt geschud. Ze staan overal, het zijn de kleinste suzuki’s en ze zijn allemaal wit gekleurd. Ik kom in het donker t huis, elektrisch is eraf. Dat is dan toch minder leuk thuis komen, maar ja om kwart voor 10 heb ik weer licht. ’s Avonds lig ik toch meestal vroeg in bed. Heel vaak al om 10 uur. Ik ben dan echt kapot, dat ken ik eigenlijk helemaal niet van mezelf, maar zal wel door het werk en alle indrukken komen. Dinsdag weer aan het werk en tussendoor even een kleine ontspanning, geld halen, wat deze keer lukt en nog wat presentjes om mee te nemen naar Nederland. We zijn ook nog even naar het Tempelplein gereden om wat mooiere foto’s bij daglicht te maken. ’s Middags weer saai aan het werk, maar ja het moet toch af. Gelukkig hebben we vanavond weer iets leuks te doen. We gaan eten bij Reiny, het hoofd van ECEC. We nemen een flesje wijn mee, dat lijkt ons wel erg lekker. Rianne weet dat Reiny dat ook heerlijk vindt. En inderdaad, goed geschoten, eerst dus een aperitiefje en daarna pizza eten. Het eten is hier altijd vrij eentonig, maar het vult goed en was lekker. Wat nog het belangrijkste is, het was erg gezellig en daar gaat het om. Thuis nog even telefoon vanuit Holland, echt leuk. Ik begin langzamerhand ook echt weer te verlangen naar het thuisfront. Het was een enorme ervaring en heb ook echt van heel veel dingen genoten, maar het spreekwoord Oost, West, thuis best is hier echt van toepassing. Woensdag weer een echte werkdag, net even tijd om te lunchen en tot half 7 gewerkt. Dan even uit eten voor de laatste keer met z’n tweeën. Een nieuw restaurant aan de overkant van ECEC. Omdat ze officieel nog niet open zijn, hebben ze een kleine kaart de komende 2 weken. Ze gaan dan alles uitproberen. Het was erg luxe en gezellig. Maar dan hoef je maar 6,22 te betalen, dat valt toch niet te brgrijpen. Nu zal het wel iets duurder worden, maar Rianne vertelde zal vast niet meer dan 10 euro worden. Kunnen wij ergens in Nederland nog met twee personen eten voor 10 euro? Als we thuis zijn hebben we nog even een heerlijke kletsavond. Vanmorgen naar het weeshuis gegaan om de kinderen het lied van “de maten” te laten luisteren. En het leuke is dat zij het lied ook voor me in het Nederlands zongen, dau dat kan ik aan mijn school laten zien. Vanavond gaan we daar ook weer naar toe. Morgen zal ik hier op ECEC nog trakteren ter afscheid en bedanken voor de gastvrijheid. “s Middags pakken en om kwart voor 5 naar het vliegveld. Moet iets eerder, want Pitambar, een teacher trainer hier gaat ook voor 3 maanden naar Nederland en vliegt om 19.00 uur. Ik om 21.00 uur. Jammer genoeg niet op dezelfde vlucht dus. Wat wel grappig is dat hij zaterdag om 13.30 uur op Schiphol aankomt en ik om 14.00 uur. Dus we ontmoeten elkaar daar vast weer. Nu tot gauw allemaal, zie jullie snel. Ik heb trouwens naar aanleiding van mijn verslagen heel vaak reacties van jullie gehad. Dat was erg leuk, teveel om allemaal te beantwoorden, maar toch bedankt daarvoor. Deed me goed, waande me dan weer even in Nederland. Dank jullie wel, Toby

  • 23 Augustus 2012 - 09:34

    Caroline:

    Hoi hoi Toby
    Je laatste verslag uit Nepal (zucht zucht). Wat een schat van ervaringen neem je mee naar huis. Ook geweldig om te lezen dat je zo hebt genoten van de natuur van Nepal en van de uitstapjes. Zaterdagmiddag weer bij Ronny en de kinderen. En heerlijk!! een warme douche, je eigen bedje, een hollandse pot......... zoveel moois weer in het vooruitzicht. Sterkte met het afscheid nemen van al die ontzettend lieve mensen en een hele goede reis terug naar huis. Joy Messi!
    Liefs Caroline

  • 23 Augustus 2012 - 11:57

    Monique V.S.:

    Lieve toby!
    Wauw! Wat een belevenissen! En wat superleuk dat de kids daar ook voor ons gezongen hebben!
    Ik ben erg benieuwd naar het filmpje en natuurlijk naar al je verhalen!
    Ik zie je volgende week vast wel op school :)
    Een goede terugreis gewenst!

    Liefs

  • 23 Augustus 2012 - 17:28

    Hillie En Frank:

    Hoi Toby,
    Wij hebben je belevenissen iedere keer weer met plezier gelezen en hebben daardoor een klein beetje een beeld gekregen van het leven in Nepal en de gebrekkige mogelijkheden waaronder daar onderwijs kan worden gegeven. We hopen dat het je gebracht heeft wat je ervan verwachtte en wensen je een hele goede terugreis toe, zodat je zaterdag in de loop van de middag weer gezond en wel in Den Ham terugkeert. Groetjes van ons uit Heerde

  • 23 Augustus 2012 - 21:05

    Terry:

    Volgens mij krijg je echt een cultuurshock als je weer in Den Ham aankomt! Dit soort ervaringen zet je wel weer ff met de beide benen op de grond. Crisis hier? mm Goede reis terug en tot ziens!

  • 23 Augustus 2012 - 21:06

    Wilma :

    hoi toop,
    Wat zal er in je koffer een heleboelebulte ervaringen en herrinneringen en indrukken zitten!!
    Hoop voor je dat het je gebracht heeft wat je er van verwachtte!
    En ja ik kan me indenken dat je weer heel erg verlangt naar Ronny, kids,hollandse kost,
    goudse kaas, glaasje wijn, eigen mandje, altijd stroom en warm water,frisse wind,........
    .......en het allermeest natuurlijk ....naar ONS !!!! ;-) ;-)
    GOEDE REIS!!!!

    liefs wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toby

Wanneer alles volgens plan verloopt, ga ik op 03-08-2012 om 18.25 uur de lucht in. Op weg naar Kathmandu. Daar zal ik Rianne weer ontmoeten en mag ik een onderzoek doen voor mijn studie ecologische pedagogiek. Vooraf moet er nog heel wat gebeuren. Te beginnen met het schrijven van een plan van aanpak. Dan alles wat ik wil gaan doen goed voorbereiden, zodat ik precies weet wat ik in Nepal moet gaan doen. Natuurlijk hoop ik ook wat van de cultuur en het land te zien. We wachten het af. Drie weken alleen op pad, ontzettend leuk, maar tegelijkertijd spannend.

Actief sinds 01 Juli 2012
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 6741

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Het grote Nepal avontuur

Landen bezocht: