Eerste 2 dagen in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Toby Drost - WaarBenJij.nu Eerste 2 dagen in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Toby Drost - WaarBenJij.nu

Eerste 2 dagen in Nepal

Blijf op de hoogte en volg Toby

06 Augustus 2012 | Nepal, Kathmandu

Daar ben ik dan na een lange reis kwam ik op zaterdag om 16.45 uur aan. Josien en Ard (Ook werkend bij ECEC) wachten me op. Ik was blij al een visum te hebben, ik kon zo doorlopen. Toen ik door de douane was, kwamen er 2 Nepalesen op me af die de trolley voor me droegen. Natuurlijk moest ik hen aan het eind wat geld doen. Nu ja er zijn ergere dingen. Ik zag Josien en Ard vrij snel staan en naast hen een papier met mijn naam erop. Het papier zakte en tot mijn grote verbazing stond Rianne er toch. Heerlijk moment, zo na zo'n lange reis een bekende te zien. We rijden met een grote auto met laadbak achterop door Kathmandu naar het huis van Rianne. De eerste cultuurschokken komen op me af. Wat een verkeer, het rijdt links en kris kras door elkaar. Werkelijk hier kun je je geen voorstelling van maken. Het toetert en doet, al die auto's en scootertjes of hoe ze heten. De wegen worden hier verbreed en wat doen ze. De buldozer komt en gaat aan de kant van de weg graven en als de huizen ook een stuk dat weg met worden in beslag nemen, worden er zo stukken afgehaald. Moet je je voorstellen dat je een stuk van je kamer kwijt bent. Aangekomen bij Rianne kwan er een oase van rust over me heen, het is daar heel wat rustiger en ze woont mooi. En in haar huis voelt het ook vertrouwd. 's Avonds wat bijkletsen en dan naar bed. In Den Ham was ik gewaarschuwd voor veel hondengeblaf in de avond en nacht. Maar ik was blijkbaar zo moe van de reis dat ik als een blok in slaap ben gevallen en de volgende ochtend om half 10 ben wakker geworden. Heerlijk dus. Rianne was naar het werk en ik had dus het rijk alleen. Even lekker ontbijten met thee. Daarna koffie zetten, dat was ook nog een toer. Ik kon geen koffiefilters vinden. Wel het koffiefilter en een soort zeefje, nu niet voor een gat gevangen en de zeef in de filter hangen koffie erin, op een kopje en opschenken maar. Het was koffie, maar meer een watertje met een smaakje. Daarna wat boeken gepakt, maar ik was nog veel te moe, ik viel zo weer in slaap. Om 14.00 uur was Riannen terug en toen hebben we echte koffie gedornken. Erg lekker (DE-koffie). Tegen half 6 de volgende schok meegemaakt. Ging naar de bazaar, een soort markt. Je weet niet wat je ziet. Een koe die los rond loopt, honden die loslopen, kippen met kuikentjes. Vrouwen die langs de kant van de weg mais aan het bakken zijn, overvolle bussen die langs komen. echt uitpuilende bussen. Ze hangen gewoon buitenboord. Thuis kookte Rianne een lekkere maaltijd. Groente met rijst en heerlijke komkommersalade. In de avond wilde Rianne me een uitzending laten zien van Robert Schuller. Dit lukte gedeeltelijk, DVD liep vast. Ton probeerde ik een mail naar huis te sturen. Het smssen gaat niet helemaal zoals het moet. Ik heb nu al wel 12 keer hetzelfde SMSje van Ronny gekregen. Na een uur verbinding en gelukt om mail te sturen. Bij ECEC zou het beter lukken en daar ben ik nu ook. Ik ben in de luxe positie dat ik een eigen kantoortje ter beschikking heb van Josien, omdat zij een training volgt. Net het hele gebouw gezien en Rianne moest onverwachts naar een nepalese familie waar ze heel close mee is en die ze naar ik begreep als haar Nepalese familie ziet. Ze gaat daar geloof ik wekelijks heen. Nu is daar naar ik meen de vader gestorven. een heel grote schrik voor Rianne en natuurlijk moet je daar naar toe. Ik moet dus vanmiddag alleen naar huis, hoop dat ik het terugvindt. Ik neem voor de zekerheid maar een telefoonnummer van hier mee zodat ik iemand kan bereiken, wanneer ik verdwaal. Mijn orientatievermogen is nu niet bepaald je van het. Nu ik begin nu maar eens met mijn plannen. Groetjes Toby

  • 06 Augustus 2012 - 08:17

    Els:

    Hoi Toby, leuk je verslag te lezen.
    Wij weten precies wat voor indrukken er op je af komen, je zal nog wel eens denken aan dat rustige Den Ham!
    We wachten je volgende verslag af.

    Groetjes, Els en Cor

  • 06 Augustus 2012 - 08:45

    Hillie En Frank:

    Hoi Toby,
    Fijn dat je goed bent aangekomen en bedankt voor je uitgebreide verslag van je eerste belevenissen. Wij hopen dat je op eigen kracht je thuisbasis, het huis van Rianne, weer terug hebt kunnen vinden en wensen je een hele mooie en boeiende tijd in Kathmandu en Nepal. Wij zijn het voorbije weekend met vrienden naar Leuven geweest. Een hele mooie, oude, vrolijke en schone stad en ongetwijfeld een groot contrast met de omgeving waarin jij de komende weken rondloopt. Maar ook dat went, dat zul je wel merken.
    Groetjes van Hillie en Frank

  • 06 Augustus 2012 - 09:05

    Klaske:

    Hey Toby,
    Gaat goed zo te horen. Heel leuk je verslag te lezen. Denk aan je.
    Groetjes klaske

  • 06 Augustus 2012 - 09:20

    Jiska:

    Hoi Toby!

    Leuk en interessant om je verslag te lezen. Je neemt een hele ervaring mee terug naar de kids van je groep!
    Ik hoop dat je aan alles toe komt wat je wil doen en dat het een super ervaring zal worden!

    Groetjes, Jiska

  • 06 Augustus 2012 - 11:19

    Marijke:

    Hoi Toby, wat leuk zeg dat je een heel verslag maakt van de belevenissen in Nepal, ik ga
    het zeker volgen!!
    Groetjes van willem en marijke..

  • 06 Augustus 2012 - 12:04

    Caroline:

    Hoi Toob geweldig om te lezen. Die eerste ervaring daar in het verkeer, ik weet precies wat je bedoeld. Je weet niet wat je overkomt. Fijn dat je je thuis voelt bij Rianne en dat je heerlijk hebt geslapen. Ik kon die honden wel de nek omdraaien 's nachts, en dat terwijl ik hondenliefhebber ben... Leuk om zo'n uitgebreid verslag te lezen, je kunt alles super beschrijven!! Benieuwd naar het volgende verslag...
    Groetjes aan Rianne en tot mailse
    Caroline

  • 06 Augustus 2012 - 19:14

    Wilma Kunst:

    hoi toop
    Mooi dat je goed bent aangekomen! Dapper hoor in je uppie!! en ook nog telkens het goede vliegtuig! En wat een verrassing dat Rianne alsnog opt nepalese schiphol stond!
    En ja wat kan een kopje koffie DE dan lekker zijn .
    Hoop dat je de cultuurschokken beetje aan kunt want als ik het zo lees is de markt daar toch iets anders dan hier de hammerbrinkdagen!! :-)
    en wat het verkeer betreft zijn we hier toch meer gewent dat de koeien in de wei staan en dat de kippetjes keurig op hun stokje zitten!! en van de buurtbus hier kun je nu ook niet zeggen dat ze er met de benen uithangen!! je zult je ogen uitgekeken hebben ..........
    Leuk om zo een beeld te krijgen van je gebeurtenissen daar....
    en de hartelijke groeten aan Rianne!
    groet wilma

  • 06 Augustus 2012 - 21:12

    Hennie Kottier:

    Hoi Toby
    Super leuk om je verslag te lezen!
    Feest van herkenning.
    je moet wel heel moe geweest zijn als je de honden niet gehoord hebt.
    Fijn voor Rianne dat je er bent als ze terug komt van de begrafenis.
    Succes met je studieopdracht en goede weken gewenst!
    Hammer groetjes van Gert en Hennie Kottier

  • 06 Augustus 2012 - 23:30

    Jean:

    Leuk je ervaring op deze manier met de rest van de wereld te delen. Je bent nog maar een paar dagen daar en dan al zoveel meegemaakt. Ik denk dat je nog wel meer verrassingen en cultuur schokken tegen komt. We houden je verslagen in de gaten.
    Groetjes Inge, Jean en de kids.

  • 07 Augustus 2012 - 20:50

    Renate:

    Hoi Toby, Goed om te lezen dat je bent aangekomen. Veel plezier nogmaals en ik blijf je berichtjes volgen.
    Groetjes, Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toby

Wanneer alles volgens plan verloopt, ga ik op 03-08-2012 om 18.25 uur de lucht in. Op weg naar Kathmandu. Daar zal ik Rianne weer ontmoeten en mag ik een onderzoek doen voor mijn studie ecologische pedagogiek. Vooraf moet er nog heel wat gebeuren. Te beginnen met het schrijven van een plan van aanpak. Dan alles wat ik wil gaan doen goed voorbereiden, zodat ik precies weet wat ik in Nepal moet gaan doen. Natuurlijk hoop ik ook wat van de cultuur en het land te zien. We wachten het af. Drie weken alleen op pad, ontzettend leuk, maar tegelijkertijd spannend.

Actief sinds 01 Juli 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 6754

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Het grote Nepal avontuur

Landen bezocht: